Kapitel 16, Rendez-vous à Paris: Kapitlet er fordelt på to opslag. Side 46-47 præsenterer en tegneserie, som danner rammen for et teaterstykke. Opgaverne findes på side 48-49. Teaterstykket er en slags ’skattejagt’ gennem byen med en række indlagte ‘forhindringer’, som skal overvindes, før eleverne kan vende tilbage til vandrehjemmet. Forhindringerne er typiske steder i en by – en biograf, en forretning, en café, osv. Hvert sted stopper børnene op og diskuterer, hvor de skal gå hen.

Kapitel 17, Sketchs en ville: Efter at eleverne er ‘varmet op’ med en fælles tekst, skal de nu arbejde i grupper og hver især lære deres egen rolle i en sketch. Hver af de fem sketcher i bogen knytter sig til et af de fem steder, som eleverne har besøgt i forbindelse med det fælles stykke. Der er tale om fem ‘klassiske’ sketcher i den forstand, at de er korte og slutter af med en lille pointe.

Projet 6, Notre pièce de théâtre: Efter at have spillet første del i kor og anden del i grupper skal eleverne nu sætte det hele sammen og tilføje noget nyt. De kan gå ud fra den sketch, de har lært i kapitel 17 og her tilføje nogle nye replikker, eller de kan vælge et nyt sted i byen.